UNA PEDAGOGÍA CRÍTICA: ESPACIOS INTERSTICIALES ENTRE LO ANALÓGICO Y LO DIGITAL. ENTREVISTA CON CARLOS ESCAÑO

 

Authors
Pillacela Chin, Luisa; Crespo Fajardo, José Luis
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

A CRITICAL PEDAGOGY: INTERSTITIAL SPACES BETWEEN ANALOGICAL AND DIGITAL. INTERVIEW WITH CARLOS ESCAÑOResumen:En la presente entrevista examinamos la teoría y praxis de la cultura digital y sus relaciones educativas con Carlos Escaño. Él es realizador audiovisual, Doctor en Bellas Artes y profesor de Educación Artística Visual en la Universidad de Sevilla (España).  Palabras clave: Pedagogía crítica, innovación educativa, cultura libre. Abstract:In this interview, we examine the theory and practice of digital culture and educational relations with Carlos Escaño. He is a filmmaker, Doctor in fine arts and Professor of Visual art education in the University of Seville (Spain). Keywords: Critical pedagogy, educational innovation, free culture. 

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Repository
REVISTAUC
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/tsantsa/article/view/982
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2017 info:eu-repo/semantic/openAccess