Blog po?tico

 

Authors
Coello Aguilar, Jonathan David
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

El presente trabajo tuvo como objetivo fomentar en los estudiantes el an?lisis de poes?as a trav?s de la creaci?n de un blog po?tico, para poder incentivar la redacci?n de producciones propias; en el desarrollo de los contenidos dentro de las sesiones de trabajo se not? la eficiencia de las adaptaciones curriculares, ya que los estudiantes enfatizaron su participaci?n en cada actividad, al implementar la poes?a ecuatoriana dentro de los contenidos los educandos no solo se conformaban con el estudio de los poemas impuestos en los textos sino que tambi?n se interesaron por indagar en otros autores, vida y sus aportes, adem?s la utilizaci?n de las TIC (Tecnolog?as de informaci?n y comunicaci?n) en el desarrollo de estos contenidos fue de mucha ayuda ya que despert? en los estudiantes el inter?s por aprender de una forma diferente, cubriendo necesidades comunicativas actuales adem?s de desarrollar inter?s por la lectura y escritura de poes?as.
The objective of this work was to encourage students to analyze poetry through the creation of a poetic blog, in order to encourage the writing of their own productions; in the development of the contents within the work sessions, the efficiency of the curricular adaptations was noted, since the students emphasized their participation in each activity, when implementing the Ecuadorian poetry within the content the students not only were satisfied with the study of the poems imposed in the texts but also were interested in investigating other authors, life and their contributions, in addition the use of ICT (Information and Communication Technologies) in the development of these contents was very helpful as it woke up in students interest in learning in a different way, covering current communication needs as well as developing interest in reading and writing poetry.
Azogues

Publication Year
2018
Language
Topic
Blog
Poes?a
Tic
Repository
Repositorio Universidad Nacional de Educación
Get full text
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/761
Rights
openAccess
License