Plan de marketing para la florícola San Antonio Flor Fanta.

 

Authors
Toledo Andrade, Andrés Santiago; Navarrete Mafla, Edison Vicente
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This project includes the completion of the Marketing Plan for Floriculture San Antonio, the same as its activities correspond to the production and marketing of roses at national and international level, considering that the product is well received in the industry, however inadequate marketing strategies that have been developed have not contributed to the growth of the company. Therefore, for the development of the Marketing Plan an analysis of macro and micro environment it is done, which you can define the strengths, weaknesses, threats and opportunities, and by analyzing the Five Forces Porter, it was determined points of improvement should consider the plan. Thus, strategies are defined according to the marketing mix of the 4 Ps, getting the activities undertaken to improve competitiveness and positioning of the flower, in Chapter III, the operating plan where activities listed develops, resources, responsible for the implementation of the marketing plan. Finally the conclusions and recommendations of the project according to the author's perspective is drawn up.
El presente proyecto comprende la realización del Plan de Marketing para la Florícola San Antonio, la misma que sus actividades corresponden a la producción y comercialización de rosas a nivel nacional e internacional, considerando que el producto es de gran acogida en el sector, sin embargo las insuficientes estrategias de marketing que se han desarrollado no han aportado al crecimiento de la empresa. Por lo tanto, para la elaboración del Plan de Marketing se realiza un análisis del macro y micro entorno, con lo cual se puede definir las fortalezas, debilidades, amenazas y oportunidades, además mediante el análisis de las Cinco Fuerzas de Porter, se pudo determinar los puntos de mejora que debe contemplar el plan. De esta manera, se define las estrategias en función del marketing mix de las 4 Ps, obteniendo las actividades a realizar para mejorar la competitividad y posicionamiento de la florícola, en el capítulo III, se desarrolla el plan operativo en donde se indican las actividades, recursos, responsables para el cumplimiento del plan de marketing. Finalmente se elabora las conclusiones y recomendaciones del proyecto de acuerdo a la perspectiva del autor.

Publication Year
2017
Language
Topic
Plan de Marketing
Repository
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http://hdl.handle.net/123456789/51
Rights
openAccess
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