Plan de mejoramiento de Ferrimza para la creación de un Joint Venture

 

Authors
Gavilanes Pino, Nataly Mishelle; Morales Zapata, María Fernanda
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The objective of this research aims to make an improvement plan for the company and analyze the feasibility of FERRIMZA in the creation of a Joint Venture. The purpose of this strategic alliance is to create a competitive advantage by completing the portfolio of products, as FERRIMZA is dedicated to the commercialization of electrical materials of construction and the “Company B” is MACONS specializes in marketing tools, stone materials, machinery and accessories, sanitary, structural and general hardware. Both companies belonging to the same industry maintain their autonomy. In the first chapter the objectives that come to play in this work will be presented. In the second chapter will be made an analysis where external factors will be assessed by the PEST and PORTER tools in the construction industry and the internal factors of the company FERRIMZA. This will examine the current situation of the organization its main opportunities, threats, strengths and weaknesses. From the results of the situational analysis the chapter three will be performed, which is the proposal to improve FERRIMZA. This plan will be to formulate administrative, financial and marketing strategies. In each strategy will seek to specify the type of financing it will be used and the control mechanisms that will allow the evaluation of the proposed improvement plan. The definition of these policies and objectives are directed to be completed within five years.
La presente investigación tiene como objetivo realizar un plan de mejoramiento para la empresa FERRIMZA y analizar la viabilidad en la creación de un Joint Venture. Una empresa conjunta o Joint Venture es un tipo de alianza estratégica en la cual los socios conforman una entidad corporativa independiente que poseen y controla de forma conjunta, y comparten sus ganancias y riesgos. (Thompson, Peteraf, Gamble, & Strickland, 2012, p.187) El propósito de esta alianza estratégica es crear una ventaja competitiva completando el portafolio de productos, ya que FERRIMZA se dedica a la comercialización de materiales eléctricos de acabados de construcción y la empresa B (MACONS) se especializa en la comercialización de herramientas, materiales pétreos, maquinarias y accesorios, sanitario, estructural y ferretería en general. Ambas empresas pertenecientes a la misma Industria mantendrán su autonomía. En el primer capítulo se presentarán los objetivos que se buscan cumplir en este trabajo. En el segundo capítulo se realizará un análisis donde se evaluarán los factores externos mediante las herramientas PEST y PORTER en la industria de la construcción y los factores internos de la empresa FERRIMZA. Esto permitirá examinar la situación actual de la organización tanto sus principales oportunidades, amenazas, fortalezas y debilidades.

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
PLANEACIÓN EMPRESARIAL
SOCIEDADES MERCANTILES
ALIANZAS ESTRATÉGICAS
EMPRESA FERRIMZA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6009
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openAccess
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