Creación de una empresa promotora de productos gráficos recordatorios orientados hacia el fomento y promoción de los principales atractivos turísticos del Ecuador

 

Authors
Inchima Lame, Rosalba María
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The Project consists in the realization of a study in order to determine the commercial, technical, economic, and financial feasibility that the installation of a commercializing enterprise to plasticize individual photography (IFP) destined to tourists, trekkers, and recreationists (TER) of mid-class who visit or live in the ecuadorian capital city, through the development of a market, technical, administrative, legal, and financial study. The study has the central aim of “creating an enterprise promoting reminding graphic products oriented toward foment and promotion of the main Ecuadorian tourist attractions" and the feasibility analysis determines how profitable is creating an enterprise and identifies advantages and disadvantages of commercial, technical, and financial character in order to set up the project which con tributes to the generation of new work sources and tourism development both at national and international level; it also presents alternatives in order to reduce at maximum risks linked to wrong decisionmaking. The results obtained present fundamental grounds for the enterprise conformation; by providing information to persons concerned with the theme in a clear and precise way. At the same time, the project presents proposals and solutions which contribute to solve a critical problem arisen in the region, such as lack of generation of new enterprises; and at the same time it foments the promotion of the tourist attractions in the country. This project clearly defines the problem to be solved and the reasons of its realization, objectives and develops a series of studies and analysis which permit the problem solution.
El proyecto consiste en la realización de un estudio para determinar la factibilidad comercial, técnica, económica y financiera que puede tener el montaje de una empresa comercializadora de individuales fotográficos plastificados (IFP) destinados a turistas, excursionistas y recreacionistas (TER) de clase media que visitan o viven en la capital ecuatoriana mediante el desarrollo de un estudio de mercado, técnico, administrativo, legal y financiero. El estudio tiene como objetivo central “crear una empresa promotora de productos gráficos recordatorios orientados hacia el fomento y promoción de los principales atractivos turísticos del Ecuador” y el análisis de factibilidad determina qué tan rentable es crear la empresa e identifica las ventajas y desventajas de carácter comercial, técnico y financiero, para la puesta en marcha del proyecto que contribuye a la generación de nuevas fuentes de empleo y al desarrollo del turismo a nivel nacional e internacional; también presenta las alternativas para reducir al mínimo los riesgos ligados a la toma de decisiones equivocadas. Los resultados obtenidos presentan las bases fundamentales para la conformación de la empresa; proporcionando información a las personas interesadas en el tema de forma clara y precisa. Paralelamente el proyecto presenta propuestas y soluciones que contribuyen a minimizar un problema crítico vivido en la región: como es la falta de generación de nuevas empresas; al mismo tiempo que fomenta la promoción de los atractivos turísticos del país. Este proyecto define claramente el problema a solucionar y las razones de su realización, los objetivos del mismo y desarrolla una serie de estudios y análisis que permiten dar solución al problema.

Publication Year
2010
Language
spa
Topic
TURISMO Y HOSPITALIDAD
ECUADOR-ATRACTIVOS TURÍSTICOS
PRODUCTOS GRÁFICOS
FOMENTO Y PROMOCIÓN
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7196
Rights
openAccess
License
openAccess