Campaña de lanzamiento Tecaforest

 

Authors
Freile Ribadeneira, Paulina; Landívar Dueñas, Ivonne Patricia; Villacrés Alarcón, María José
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Tecaforest needs a plan to manage its promotion area within its marketing mix. Before the development of the campaign, we thought it would be convenient to obtain, from different sources, information that we can later analyze and obtain key points with which we direct the consumer to achieve an effective investment. The communication proposal has been developed thanks to the data of the following topics. Product. - Description, characteristics, advantages, uses, benefits. Market. - Background, supply and demand (national and international), price, consumers, competition (direct and indirect). Company. - Mission, vision, SWOT diagnosis, organizational structure, competitive advantage, general strategies, investment plans that it offers, legal limitations, corporate image that it has. In addition, we believe it is necessary to deepen in what the consumer perceives and thinks about the type of investment that Tecaforest offers. Expand the information presented in the theoretical framework with personal interviews with members of the target group. We, in this way, collect conclusive data that determined the effectiveness of the communication of the selected message, the design of the campaign and the general strategy of introduction. To conclude that direct marketing combined with a sales strategy and with a plan based on three stages, is the perfect tool to reach the investors within the budget and meet all the established advertising objectives.
Tecaforest necesita un plan para manejar su área de promoción dentro de su mezcla de marketing. Antes de la elaboración de la campaña creímos conveniente obtener, de diversas fuentes, información que posteriormente podamos analizarla y conseguir puntos claves con los cuales dirigimos al consumidor para lograr una inversión efectiva. La propuesta comunicacional ha sido elaborada gracias a los datos de los siguientes temas. Producto. - Descripción, características, ventajas, usos, benéficos. Mercado. - Antecedentes, oferta y demanda (nacional e internacional), precio, consumidores, competencia (directa e indirecta). Empresa. - Misión, visión, diagnóstico FODA, estructura organizacional, ventaja competitiva, estrategias generales, planes de inversión que ofrece, limitaciones legales, imagen corporativa que posee. Además, creernos necesario profundizar en lo que el consumidor percibe y opina acerca del tipo de inversión que Tecaforest ofrece. Ampliarnos la información presentada en el marco teórico con entrevistas personales a integrantes del grupo objetivo. Nosotras, de esta manera, recopilamos datos concluyentes que determinaron la efectividad de la comunicación del mensaje seleccionado, el diseño de la campaña y la estrategia general de introducción. Concluirnos que el marketing directo combinado con una estrategia de venta y con un plan basado en tres etapas, es la perfecta herramienta para alcanzar a los inversionistas dentro del presupuesto y cumplir con todos los objetivos publicitarios establecidos.

Publication Year
2002
Language
spa
Topic
PUBLICIDAD
CAMPAÑAS PUBLICITARIAS
MERCADOTECNIA ESTRATÉGICA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9658
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openAccess
License
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