Plan de negocios para la creación de una cafetería vegana en Cumbayá

 

Authors
Salvador Yanouch, Daniela Miroslava
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following paper presents the creation of a business plan for a vegan coffee shop in Cumbayá, which was divided into different chapters, each with a specific purpose that contributed to the research. First of all, a theoretical framework was developed in which all the concepts, the problem and the current situation of the topic addressed are included. All this contributed to have a clearer idea of what is sought to achieve. Subsequently, the strategic planning of the company was carried out, which dealt with organizational issues such as mission, vision, objectives, organizational structure, legal information, PESTE and PORTER analysis, market analysis and SWOT. Then, a study of the 7 Ps of marketing was carried out, which contributed to the development of marketing strategies and the competitive advantage. Equally, an operational plan was developed in which the capacity, hours of operation and attention, the layout and the Blueprint to follow in the company are to be known. Finally, an analysis of the financial situation of the company was carried out, which dealt with issues of initial investment and working capital, projections of salaries, sales and initial status statements, followed by the study of the break- even point, cash flow and profitability evaluation.
El presente trabajo de titulación presenta el plan de negocios para la creación de una cafetería vegana en Cumbayá, el cual se dividió en diferentes capítulos, cada uno con una finalidad específica para contribuir a la investigación. Para comenzar, se procedió a realizar un marco teórico, el cual engloba todos los conceptos, la problemática y la situación actual del tema a tratar, lo cual contribuyó a tener una idea más clara de lo que se busca lograr. Posteriormente, se realizó la planeación estratégica de la empresa, en la cual se trataron temas organizacionales cómo misión, visión, objetivos, estructura organizacional, información legal, análisis PESTA y PORTER, análisis de mercado y FODA. A continuación, se realizó un estudio de las 7 Ps de marketing, el cual contribuyó al desarrollo de estrategias de mercadeo y de la ventaja competitiva. De igual manera, se elaboró un plan operativo en el cual se puede conocer el aforo, los horarios de operación y atención, el plano arquitectónico y el mapa de procesos a seguir en la empresa. Por último, se realizó un análisis de la situación financiera de la empresa, en el cual se trataron temas de inversión inicial y capital de trabajo, proyecciones de sueldos, de ventas y de estados de situación inicial, seguida del estudio del punto de equilibrio, flujo de efectivo y evaluación de la rentabilidad.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
FORMACIÓN DE EMPRESAS
CAFETERÍAS
COCINA VEGANA
PARROQUIA CUMBAYÁ-QUITO
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9673
Rights
openAccess
License
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