Estandarización de procesos en la emisión de pólizas en seguros interoceánica

 

Authors
Murillo Esparza, Edison Fabián
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Nowadays insurance companies worry about being more productive and effective, for this reason they are in constant changes in order to be more competitive in the market. In an insurance company you have contact with a large number of documents as a requirement for the issuance of a policy and it is possible that the staff involved should spend unnecessary time in looking for basic information to issue a policy. The interoceanic insurance policy issuance department is dedicated to renewing and issuing policies as required by its clients, according to the general conditions of each policy, considering previously negotiated characteristics such as: fees, deductibles, coverages and supplies necessary to proceed with the issuance of a policy According to Interoceanic C.A. (2014) “Seguros Interoceanic has grown in its demand for issuing policies, from 65,790 in 2012 to 81442 in 2014”, so that the delivery time of the policies has increased from 3 to 6 days and has not been modified. Methodology, there is currently a problem of dissatisfaction in the delivery time of the issuance of policies. In order to take corrective actions on the clients dissatisfaction index, techniques and tools will be used, such as the standardization of processes, in such a way that a sustainable continuous improvement process is established. Since standardization has as an important basis to follow a set of repetitive procedures and in turn put them in motion, following important rules that in special situations can be understood, in almost all proportions are obvious rules and important compliance with the purpose of obtaining results positive and approved for the planned activity. This is especially true in the case of standardization procedures that are used to corroborate the proper functioning of machinery, equipment or companies according to the established parameters and standards.
En la actualidad las compañías de seguros se preocupan por ser más productivas y eficaces, por esta razón se encuentran en constantes cambios con la finalidad de ser más competitivas en el mercado. En una compañía de seguros se tiene contacto con gran cantidad de documentos como requisito para la emisión de una póliza y es posible que el personal que esté involucrado deba invertir tiempo innecesario en buscar información básica para emitir una póliza. El departamento de emisión de pólizas de seguros Interoceánica se dedica a renovar y emitir pólizas según lo requieran sus clientes, según condiciones generales de cada póliza, considerando características previamente negociadas como son: tasas, deducibles, coberturas e insumos necesarios para proceder con la emisión de una póliza. Según Interoceánica C.A. (2014) “Seguros Interoceánica ha crecido en su demanda de emisión de pólizas, de 65790 el 2012 a 81442 en el 2014”, por lo que el tiempo de entrega de las pólizas han incrementado de 3 a 6 días y no se ha modificado su metodología, actualmente se presenta un problema de insatisfacción en el tiempo de entrega de la emisión de pólizas. Con el fin de tomar acciones correctivas sobre el índice de insatisfacción del cliente, se utilizará técnicas y herramientas como lo es la estandarización de procesos, de tal forma que se establezca un proceso de mejora continua sostenible. Ya que la estandarización tiene como base importante seguir un conjunto de procedimientos repetitivos y a su vez ponerlos en marcha, siguiendo reglas importantes que en situaciones especiales pueden estar sobrentendidas, en casi todas las proporciones son reglas evidentes y de importante cumplimiento con la finalidad de obtener resultados positivos y aprobados para la actividad planificada. Esto es especialmente así en el caso de procedimientos de estandarización que se utilizan para corroborar el apropiado funcionamiento de maquinarias, equipos o empresas de acuerdo a los parámetros y estándares establecidos.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
VENTAJA COMPETITIVA
SEGUROS
PÓLIZAS DE SEGUROS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4779
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