Plan de negocios para la elaboración y exportación de snack tostado enconfitado a Nueva York – Estados Unidos

 

Authors
Robayo Vega, Karol Mishell
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The main objective of this paper is to analyze the viability of the exportation of sweet toasted corn to the United States (New York), through the creation of the company Crazy Corn. For this project, meticulous studies of the external environment were carried out that helped to diagnose the opportunities, threats and risks that exist to enter to this market. In the same way, quantitative and qualitative research was used to determine tastes, preferences and lifestyle of consumers in order to define the target market and the characteristics of the product. Crazy Corn is a company created with the purpose of promoting employment in Ecuador, especially in the province of Manabí. In spite of helping this area on its economic reactivation. For the company it is extremely important to internationalize Ecuadorian products, which is why, through this project, it is intended to expand the exportable portfolio of finished products and encourage the change of the productive matrix. Crazy Corn born from the necessity that New Yorkers have about eating organic and gluten-free food that contribute to health and wellness. The company has meticulous production processes that allow reaching the quality standards expected by consumers in order to meet their expectations and achieve the desired market share. The company has ambitious goals, the same ones that are carried out through marketing strategies and the implementation of activities that help to create awareness of the brand in order to position itself in the market and in the mind of the consumer. To carry out this project, an investment of $27,472.90 dollars is required, which is contemplated under the assumption of 50% equity and 50% debt. The proposal projects a TIR of 24.46% and a NPV of $ 36,032.82 with a rate of return of $ 2.08. These data were obtained through projections made based on historical information of the industry and imports from the USA of the item 2008.19.90.90.
El presente trabajo tiene como objetivo principal analizar la viabilidad de la exportación de tostado enconfitado a Estados Unidos (Nueva York), mediante la creación de la empresa Crazy Corn. Para este proyecto se realizaron estudios minuciosos del entorno externo que ayudaron a diagnosticar las oportunidades, amenazas y riesgos que se tienen al ingresar a este mercado. De igual manera se utilizó la investigación cuantitativa y cualitativa para determinar gustos, preferencias y estilo de vida de los consumidores con el fin de definir el mercado objetivo y las características del producto. Crazy Corn es una empresa creada con el fin de ayudar a fomentar el empleo en el Ecuador, especialmente en la provincia de Manabí para ayudar en la reactivación de la economía en esta zona del país. Para la empresa es de suma importancia internacionalizar productos de origen ecuatoriano es por esto que mediante el presente proyecto se pretende ampliar la cartera exportable de productos terminados y fomentar el cambio de la matriz productiva. Crazy Corn surge de la necesidad que tienen los neoyorquinos por comer alimentos orgánicos, libres de gluten y que contribuyan a la salud y bienestar. La empresa cuenta con procesos productivos minuciosos que permitirán alcanzar los estándares de calidad esperados por los consumidores con el fin de cumplir con sus expectativas y alcanzar la participación de mercado deseada. La empresa cuenta con metas ambiciosas, las mismas que serán llevadas a cabo por medio de estrategias de marketing y la implementación de actividades que ayudarán a crear awareness de la marca con el objetivo de posicionarse en el mercado y en la mente del consumidor. Para llevar a cabo este proyecto se requiere de una inversión de 27.472,90 dólares el mismo que está contemplado bajo el supuesto de 50% capital propio y 50% deuda. La propuesta proyecta una TIR de 24,46% y un VAN de $36.032,82 con un IR de $2,08. Estos datos se obtuvieron mediante proyecciones realizadas en base a información histórica de la industria e importaciones de USA de la partida 2008.19.90.90.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
PRODUCCIÓN ALIMENTARIA
SNACKS
EXPORTACIONES
ECUADOR-ESTADOS UNIDOS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8727
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