Plan de gestión de marketing del consultorio odontológico Centro Médico de Rehabilitación Sur

 

Authors
Vallejo Cevallos, María José
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

This research work is founded on increasing the quantity of patients at Clínica Odontológica CMR sur through a Marketing Management Plan with the support of all the members such as: the dentists, supporting staff and clients; given the need of a plan implementation that assists the running of the activities based on an analysis of the consulting office needs. It is important to execute an analysis about the current situation of the clinic by means of the SWOT analysis and a problem tree in order to better comprehend the problem and channel the Marketing Management Plan. Through the executed surveys at the consulting dental office CMR sur it was possible to observe that it is essential to improve the wait time to the care attention, giving appointments more often to the patients, programming the agenda so that the patients would not be waiting at the waiting room a long time. After having gathered the needed information, the elaboration of a Marketing Management Plan was executed; some strategies were analyzed in order to satisfy the patients needs, by searching for the quality of our dental treatments.
Este trabajo de investigación se fundamenta en incrementar el número de pacientes en el Consultorio Odontológico CMR sur a través de un Plan de Gestión de Marketing con la participación de todos los integrantes como son odontólogos, personal de apoyo y clientes, ya que se ve la necesidad de implementar un plan que ayude al manejo de las actividades en base a un análisis de las necesidades del consultorio. Es importante realizar un análisis de la situación actual de la clínica a través del análisis FODA y árbol de problemas que nos ayudan a comprender el problema y encaminar de mejor manera el plan de gestión de marketing. A través de las encuestas realizadas en el consultorio odontológico CMR sur podemos observar que debemos mejorar el tiempo de espera para atención, dando citas más seguidas a los pacientes, programando la agenda de tal manera que los pacientes no estén esperando en la sala de espera mucho tiempo. Después de recopilar la información necesaria se procedió a la elaboración de un plan de gestión de Marketing del consultorio en el cual se analizan algunas estrategias para satisfacer las necesidades de los pacientes siempre buscando la calidad de nuestros tratamientos odontológicos.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
MERCADOTECNIA
MARKETING DIRECTO
CENTROS ODONTOLÓGICOS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8299
Rights
openAccess
License
openAccess