Estrategias de marketing para el fortalecimiento de la cooperativa de taxis San José del cantón San José de Chimbo provincia Bolívar, año 2018

 

Authors
Dias Orozco, Yessenia Pamela
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present research work has aims to implement strategies to help strengthen the taxi cooperative “San josè” in the San Josè de Chimbo cantòn Bolívar province, with the purpose of giving a better quality of attention to the users. For obtaining data and information we have used surveys and interviews that thrown true information about the context in which the cooperative is being developed, allowing the elaboration of the work, these techniques applied in strategic points in which the service of taxis is executed. In the study it has been revealed that the strategies that develop do not satisfy the expectations and needs that they have as a cooperative, and the users. The population studied shows that the cooperative has little knowledge of marketing around the contact with the users, they say that they should improve the attention, this is achieved through marketing strategies of services, an excellent image inside the cooperative which is achieved with the implementation of the personal image of the drivers performing a uniform, identification of vehicle and the person who drive placing it in a visible space of the user inside the taxis, innovation and incorporation of services of cellular telephony which has database and identification of the clients wich facilitate the Taxi service. With the application of marketing strategies focused on the cooperative and aimed at users managed to strengthen ties of trust, recognition and security between cooperatives and users, in the same way to improve the economic aspect of the cooperative therefore of the families that depend on this work. The lastest in the cantón there will be more economic movement. Descriptive terms: Market research, marketing strategies, innovation, sevice Marketing strategies, visual image, positioning.
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo realizar estrategias que ayuden al fortalecimiento de la cooperativa de taxis “San José” en el cantón san José de Chimbo provincia Bolívar, con el propósito de dar una mejor calidad en la atención a los usuarios. Para la obtención de datos e información se ha utilizado encuestas y entrevistas que arrojan información actual del contexto problémico en el que se desarrolla la cooperativa, lo cual permitió la elaboración del trabajo. Las técnicas de investigación se aplicó en puntos estratégicos en las que se ejecuta el servicio de taxis. En el estudio se ha revelado que las estrategias que vienen desarrollando los directivos no satisfacen las expectativas y necesidades que tienen como cooperativa, y a ves la de los usuarios. Se tiene escaso conocimiento de mercadeo para el público objetivo; manifiestan que deben mejorar la atención, lo cual se logra a través de estrategias de marketing de servicios, con una excelente imagen dentro de la cooperativa mediante la implementación de la imagen personal de los conductores, e imagen corporativa, innovación e incorporación de servicios de telefonía celular la cual cuente con una base de datos e identificación de los clientes para que facilite el servicio. Con la aplicación de estrategias de marketing enfocadas a la cooperativa y dirigidas a los usuarios se logrará afianzar lazos de confianza, reconocimiento y seguridad entre la cooperativa y los usuarios, de la misma forma se mejorará la socio economía del entorno de los involucrados. Términos Descriptivos: Investigación de mercado, Estrategias de marketing, innovación, estrategias de marketing de servicios, imagen visual, posicionamiento.

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
MARKETING
ESTRATEGIAS DE MARKETING
FORTALECIMIENTO
COOPERATIVA DE TAXIS
SAN JOSÉ
CANTÓN SAN JOSÉ DE CHIMBO
PROVINCIA BOLÍVAR
AÑO 2018
Repository
Repositorio Universidad Estatal de Bolivar
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http://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/3015
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