Propuesta de un plan de marketing para la empresa Computrónica, ubicado en el D.M. de Quito

 

Authors
Autor; Flores Cajamarca, Fanny Elizabeth
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The main objective of this project is develop and propose a Marketing Plan for the Computronica company, it is located in north of Quito city. This plan will permit raise the sales of the company and increase the ratability of the enterprise. In the Marketing plan I will detail the activities with which Computronica will permit change to a better situation in the market, the situation of the product, situation of price, situation of the place and finally and the most important topic, the situation of the publicity and promotion of the company. The strategy that I will propose for every topic mentioned, is say, the Marketing Mix, it will permit that the company reach the objectives planned. The tool that I used was the survey by a questionnaire, which allowed collect the important information for the analysis and tabulation of the data and spewed valuable information for the right elaboration of the strategies and activities to achieve with the objectives the Marketing Plan.
El principal objetivo del presente proyecto es elaborar y proponer un Plan de Marketing para la empresa Computrónica, ubicada al norte de la ciudad de Quito, mismo que permitirá posicionar y elevar las ventas de la empresa, para así poder incrementar la rentabilidad de la misma. En el Plan de Marketing se detallará una serie de actividades, las cuales permitirán a Computrónica mejorar adecuadamente su situación dentro del mercado, la situación del producto, la situación del precio, la situación de la plaza y finalmente como uno de los puntos más importantes la situación de la publicidad y promoción. Las estrategias que serán propuestas para cada punto antes mencionado, es decir, el Marketing Mix, permitirán que la empresa alcance los objetivos planteados. La herramienta que se utilizo fue la encuesta a través de un cuestionario, mismo que permitió recoger información importante para el análisis y la tabulación de los datos y que arrojaron información valiosa para la correcta elaboración de las estrategias y actividades necesarias para lograr con los objetivos del Plan de Marketing.

Publication Year
2014
Language
Topic
Plan de Marketing
Gestión de Empresas
Repository
Repositorio
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http://hdl.handle.net/123456789/33
Rights
openAccess
License