"10 minutos" camapaña de mercadeo social para la prevención de la muerte súbita cardiaca

 

Authors
Mantilla Mendizábal, Carolina; Sondoval Ponce, Andrés
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Sudden Death Syndrome occurs when a person dies because of cardiac arrest due the hearts electric failure, this can be caused by diseases and cardiac problems. An interesting characteristic of this syndrome is that it commonly affects men between the ages of 25-35. Most of these people appear to be healthy and they even lead an active life style. A variety of cases occur in average people and also in professional athletes. For each minute that goes by from the moment of the first symptom, the chance that the victim will survive lowers by 10%. There are ways to prevent death from this syndrome, the use of an automated external defibrillator is the most effective one since it allows the heart to go back to its normal rhythm. This paper will focus on analyzing this syndrome that is affecting our society and on finding out an effective solution that will allow us to spread the way it is prevented and by this obtain measurable results as important as saving a life.
La muerte súbita cardiaca se da cuando una persona fallece por un ataque cardiorespiratorio causado por una falla eléctrica en el corazón, que se puede generar por enfermedades o problemas cardiacos. Una de las características interesantes de este síndrome es que afecta, comúnmente a hombres de entre 25-35 años, siendo el promedio de edad 33 años. La mayoría de estas personas aparentan ser gente sana e incluso llevan una vida activa. Por esta razón existe una diversidad de casos que se presentan en gente común y también en deportistas profesionales. Por cada minuto que pasa desde que se presenta el primer síntoma, disminuye el 10% de probabilidad de que la persona sobreviva. Existen formas de prevenir la muerte de la víctima, la más efectiva es el uso de un desfibrilador externo que permite al corazón volver a su ritmo cardiaco normal. Este trabajo se enfocará en analizar cómo este síndrome está afectando a nuestra sociedad y encontrar una solución efectiva para difundir su prevención con resultados medibles y tan importantes como salvar una vida.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Campañas Publicitarias
Marketing
Sociología
MARKETING
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3320
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openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/