Plan de negocios catering comida a la parrilla Blue Harvest.

 

Authors
Molina Rojas, Pablo; Urquiza, Paúl
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Blue Harvest is a premium catering service specialized in grilled food and related drinks, that provides a gastronomic and cultural experience. This business creates value by preparing the food in an illustrative and interactive manner, making the grill the starring event. It will allows customers to enjoy the comfort of an intimate experience with friends and family, accompanied by food and drink of the highest quality. There is a business opportunity because the catering business has doubled in the past four years and that the supply of grilled food has added new participants, but there isn’t a clear leader in the niche of grilled food catering. The potential market has been estimated to have sales around US $ 8.5 MM. Blue Harvest offers a highly specialized alternative for catering during informal intimate events, with a premium price for customers belonging to the high economic segment of Quito and its valleys. The primary channel of advertising is word of mouth, generated by the high quality and service differentiation that leads to the fulfillment of the promise made to the customer. With an initial investment, for equipment and working capital of US$ 86k, the projections show that it is profitable project, obtaining positive results since the first year of operation. It has a NPV of US $ 529.5k and an IRR of 73%, with only 1.5% chance of getting negative net results.
Blue Harvest es un servicio de catering especializado en alimentos a la parrilla con bebidas acordes, de nivel Premium que brinda una experiencia gastronómica y cultural. El negocio crea valor mediante la preparación del asado de una manera ilustrativa, interactiva e incluso participativa convirtiendo a la parrilla en una parte protagónica del evento. Permite a los clientes disfrutar con total comodidad de una experiencia íntima con sus amigos y familiares, acompañado de una comida y bebida de alta calidad. Existe una oportunidad de negocio ya que a pesar de que el negocio de Catering se ha duplicado en los últimos cuatro años y que la oferta de alimentos a la parrilla ha incorporado nuevos participantes, aún no existe un claro líder en el nicho de catering de alimentos a la parrilla. El mercado potencial, inicialmente alcanza ventas de US$ 8.5 MM. Blue Harvest es una alternativa de catering para eventos de confianza-informales, ofreciendo alta especialización con una prima de precio a clientes del segmento económico A de Quito y sus valles. El principal medio de publicidad será el boca a boca generado por la alta calidad y diferenciación del servicio que lleva al cumplimiento de la promesa hecha al cliente. Con una inversión inicial, para equipos y capital de trabajo, de US$86k, las proyecciones demuestran que se obtiene un proyecto rentable desde el primer año de operación. Se tiene un VAN US$ 529.5k y un TIR de 73%, con tan solo 1.5% de probabilidades de obtener resultados netos negativos.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Servicio de comidas
Catering
Gestión de negocios
TECNOLOGÍA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1463
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/