Plan de negocios para la creación de la empresa Golden Distribution Ltda.

 

Authors
Tafur Bravo, Andrés Mauricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Skateboarding is a sport which practice has evolved and grown in the country with the support of the government and private companies financing the construction of skate parks. Because of this, the sport has become popular with an attractive and growing demand. Golden Distribution appears as the solution for the skateboarders’ demand by its line of skateboarding decks and clothing with design made by skateboarders to skateboarders. Due to the fact that Skateboarding is an extreme sport which characteristics have relation with an urban culture, Golden Distribution has planned achieved customers and clients through advertising media with optimal results in extreme sports such as internet, event sponsorships, contests, and skateboarder’s sponsorships. A key fact of success will be brand loyalty and consequently repetition of purchasing, and also the continuous growth as a result of sport socialization in the long term. Golden Distribution Ltda. will focus in capturing the 15% of the market share that represents a business of $720.000 in the first year of operation.
El skateboarding es un deporte cuya práctica ha venido evolucionando y creciendo en el país de la mano con la construcción de parques financiados por el gobierno y algunos otros privados, por lo que el deporte se ha empezado a popularizar con una atractiva y creciente demanda. Golden Distribution Ltda. se presenta como la solución para la demanda de los deportistas que practican el skateboarding mediante su línea de tablas de patineta y prendas de vestir con diseño elaborado por patinadores para patinadores. Al ser un deporte extremo que por sus rasgos se ha convertido en una cultura urbana se tiene previsto llegar a los consumidores y clientes mediante medios publicitarios con óptimos resultados en deportes extremos como son el internet, auspicio de eventos, campeonatos y el auspicio de deportistas. Un factor clave de éxito será la fidelización de marca y la consecuente repetición de compra, además de un continuo crecimiento como resultado de la socialización del deporte en el largo plazo. Golden Distribution Ltda, se enfocará a captar el 15% del market share que representa un negocio de alrededor de $720.000 en el primer año de operación.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Ciencias sociales
Economía
Administración de empresas
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2871
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/