Emergent adulthood as a developmental stage in Ecuador

 

Authors
Rothenbach Stacey, Michelle
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following research proposal explores the topic of emerging adulthood, which is a developmental stage between 18 to 25 years old. It was coined by Jeffrey Jensen Arnett in 2004. This study suggests the application of the Inventory of Dimensions of Emergent Adulthood (IDEA) in a heterogeneous sample of college students at Universidad San Francisco de Quito. It is hypothesized that emergent adulthood exists as a developmental stage in Ecuador, but that it is limited to medium and high socioeconomic status. It is predicted that the results will corroborate the hypothesis. The conclusion of this study is that emerging adulthood is manifested in Ecuador but in a different way compared to other countries and cultures, since in this country there is large economic disparity and also many collectivistic values are encouraged by the society.
La siguiente propuesta de investigación explora el tema de la adultez emergente, la cual es una etapa del desarrollo entre los 18 y 25 años de edad. Fue propuesta por Jeffrey Jensen Arnett en el año 2004. Este estudio propone la aplicación del Inventory of Dimensions of Emerging Adulthood (IDEA) en una muestra heterogénea de estudiantes de la Universidad San Francisco de Quito. La hipótesis de este estudio es que la adultez emergente existe como etapa del desarrollo en el Ecuador, pero que se limita a niveles socioeconómicos medios y altos. Se predice que los resultados van a corroborar esta hipótesis. Se concluye diciendo que la adultez emergente en el Ecuador se manifiesta pero de diferente manera comparada a otros países y culturas, ya que en este país hay mucha desigualdad económica y también se fomentan mucho los valores de sociedad colectivistas

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Edad adulta - Aspectos psicológicos - Ecuador
Psicología evolutiva
PSICOLOGÍA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4675
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/