Plan de negocios QuiBus S.A.

 

Authors
Carrilo Grijalva, María Gabriela
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

QuiBus S.A. is an executive transportation company which mains objective is the passengers’ transportation from Quito to the new international airport of Quito. It has been realized a business plan for this enterprise, supported on the investigation of the constitution of new enterprises in Ecuador, the actual situation of the country and the population necessities related to the new airport. It analyses components since the required personnel, legal and operational procedures, until more complex procedures like the marketing strategy, in order to determine the feasibility of this new business development in Ecuador’s market. The realized market survey shows that people are willing to use this kind of transportation, mainly because of the service high quality and comfort, and the distance inconvenient between the city and the airport at which people are not used to. Additional to the service offered by the company, there is the attractive design of the buses that promote the extensive variety of flora, fauna and culture of the country. Finally, there is an analysis from a financial point of view, the one that demonstrates the expected cash flows and return to the investors.
QuiBus S.A. es una compañía de transporte de tipo ejecutivo cuyo objetivo principal es ofrecer el mejor transporte para pasajeros entre la ciudad de Quito y el nuevo aeropuerto internacional de Quito. Se ha planteado un plan de negocios para esta empresa, basado en la investigación sobre la constitución de nuevas empresas, la posición actual del Ecuador y la necesidad de la población relacionada con el nuevo aeropuerto. Este analiza desde el tipo de personal requerido, trámites legales y operacionales, hasta la estrategia de marketing, con el fin de determinar la factibilidad de desarrollo de este negocio nuevo en el mercado en el Ecuador. El estudio de mercado indica que la gente está dispuesta a utilizarlo principalmente por la elevada calidad y comodidad del servicio, y por el inconveniente que causa la distancia entre la ciudad y el aeropuerto a la cual la población no está acostumbrada. A la vez, se emplea un modelo llamativo en la apariencia de las unidades de transporte para promocionar la riqueza de flora, fauna y cultura que el país posee. Finalmente, se analiza el negocio desde un punto de vista financiero, el cual demuestra su rentabilidad y posibles flujos esperados.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Administración de empresas
Servicio al cliente
Finanzas
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2347
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/