Plan de negocios: Sociedad Comercial puntoEC Cía. Ltda.

 

Authors
Rodríguez Bastidas, Andrés Mauricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This business plan focuses on the structure of the trading company of textile products: puntoEC. puntoEC Company will be established as a Limited Company, whose shareholders will consist of 5 directors, who made personal contributions in equal shares. The total initial investment is $ 17,500. The company is divided into five departments for the efficient management of each of its processes. In the beginning the production will be subcontracted until the company would reach a level of vertical integration. In general, the industry and industry sector in our company are very attractive. The points that make our differentiation will be the importance of protecting the environment and the uniqueness of our designs. Our target includes young Ecuadorians and foreign tourists looking set new fashion trends. Therefore, the direct marketing strategic locations will be the main tourist cities of the country in addition to sales through our website. The financial estimates are to increase sales by 5% annually, so in the long term (10 years) the goal is to cover 45% of the market.
El presente plan de negocios enfoca la estructura de la empresa comercializadora de productos textiles: puntoEC. La empresa puntoEC se establecerá como una Compañía Limitada, cuya junta de accionistas estará conformada de 5 directivos, los cuales realizarán aportes personales en acciones iguales. La inversión total inicial será de $17500. La compañía se dividirá en cinco departamentos destinados al manejo eficiente de cada uno de sus procesos. En un inicio se subcontratará la parte de producción hasta alcanzar un nivel de integración vertical. En general la industria y el sector en los que compite nuestra empresa resultan muy atractivos. Los puntos que marquen nuestra diferenciación serán la importancia de cuidar el ambiente y la exclusividad de nuestros diseños. Nuestro target abarca a turistas extranjeros y jóvenes ecuatorianos que buscan marcar nuevas tendencias de moda, por lo tanto los lugares estratégicos de venta directa serán las principales ciudades turísticas del país, además de ventas a través de nuestro portal web. Los estimados financieros son incrementar ventas en un 5% anual, de tal forma que en el largo plazo (10 años) se logre cubrir el 45% del mercado meta.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Administración de empresas
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1886
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/