Plan de negocios Fundación One Life

 

Authors
Pinos Vargas, Carlos David
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

One Life’s Business Plan consists on a very specific program that contains all the managerial and strategic steps needed to make the organization work. One Life is a Non-Profit Organization that designs and executes all kind of projects related with social and environmental responsibility. The main objective is to raise wellbeing and care for nature by innovating on the ways business are done and turning all enterprises into proactive agents who are sustainable and responsible. One Life foundation is now one of many more innovating projects that are intended to take care of society and the environment. This foundation will start with a national sized electronic device recycling project; afterwards it will work to promote education and the establishment of new renewable energies. This business plan al contains all the expansion, marketing and financial strategies that will be needed in order to become an efficient organization known in Ecuador.
El plan de Plan de Negocios para la Fundación One Life consiste en un programa detallado de todos los pasos estratégicos y administrativos para que la misma funcione. One Life es una fundación sin fines de lucro que se dedica a la creación y ejecución de proyectos relacionados con la responsabilidad social empresarial y ambiental. El objetivo de esta fundación consiste en elevar el bienestar de la comunidad y la naturaleza tras la innovación de la manera de hacer los negocios y convirtiendo a las empresas en agentes de cambios proactivos que se dediquen a sus labores siendo completamente sostenibles y responsables. La Fundación One Life es uno de los muchos proyectos innovadores actuales que tienen como finalidad cuidar a la sociedad y al medio ambiente. La fundación se lanzará a nivel nacional con un proyecto de reciclaje de residuos electrónicos; posteriormente se enfocará en apoyar fomentar la educación en las empresas y en la generación de energías alternas renovables. Este plan de Negocios también contiene todas las estratégicas de expansión, de marketing y financieras que necesitará llevar a cabo para convertirse en una Fundación eficiente y conocida a nivel nacional.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Análisis de la industria
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2363
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/