Implementación d.e una nueva discoteca en el Puyo Freeze

 

Authors
Robalino Andino, Gabriela Zareth
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This business plan entitled "Implementation of a new nightclub in the city of Puyo: Freeze" describes all the factors that would allow the construction, implementation and opening of new nightclub in the city of Puyo in a near future. Overall, we study the external elements then proceed to analyze the barriers for both input and output, positioning the club in the category of "profitable but risky." Furthermore, we analyzed the factors that could influence the creation and the implementation process and in the future success of the club, taking into account various factors such as economic, technological, social and political. We examined aspects of the market where points were established in relation to segmentation, positioning, price and how to promote the brand. On the other hand, we believe the strategic approach of the company, which established the vision, mission, philosophy, values and strategic objectives of the organization. Finally, we conducted a financial analysis which can assess the profitability, sales projections, and the NPV and IRR, the same who demonstrate business viability even in the worst case as in the pessimistic scenario.
El presente plan de negocios denominado “Implementación de una nueva discoteca en la ciudad del Puyo: Freeze” describe todos los factores que permitirían a futuro la construcción, implementación y apertura de una nueva discoteca en la ciudad del Puyo. De forma global, se estudian los elementos externos; para luego proceder analizar las barreras tanto de entrada como de salida, posicionándose la discoteca en la categoría de negocio “rentable pero riesgoso”. Por otra parte, se analizaron los factores que podrían influir en el proceso de creación e implementación de la futura discoteca, tomando en cuenta diferentes factores como económicos, tecnológicos, sociales y políticos. Se examinaron aspectos comerciales durante la realización de una investigación de mercados, estableciéndose posteriormente puntos en relación a segmentación, posicionamiento, precio y la promoción de la futura discoteca. Por otro lado, se generó una propuesta estratégica, donde se establecieron la visión, misión, filosofía, valores y objetivos estratégicos de la organización. Finalmente, se realizó un análisis financiero donde se puede apreciar la rentabilidad, proyecciones de ventas, y el VAN y el TIR, los mismos que demuestran la viabilidad del negocio, hasta en el peor de los casos como es el escenario pesimista.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Administración de empresas
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1738
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/