Campaña de Comunicación Global para Helen Doron English

 

Authors
Valdivieso Vélez, María Laura
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Traditionally the communication, has been defined as a way to transmit messages by different channels to reach an audience, nevertheless, with the globalization, the evolution of the cultures and the development of the web has allowed to create the concept of super communication or communication 2.0 that includes several virtual channels of communication, where everything happens in real time and the consumption and exchange of information is produced principally by the networking, however, the globalization comes accompanied on a loss of cultural identity where the concept of communication gets lost, being this the one that gives sense and connection to the social manifestations. In a world where the individual thought has got lost and we have given pace to the collective conscience; what allows us to give a meaning to the events of the daily life. The purpose of this investigation is to demonstrate the importance of the communication as a science, together with the key concepts of organizational communication, external communication and the use of lobbying in the society. Defining the importance of identity, image and reputation as fundamental tools for the companies and organizations. Aiming to realize a campaign of global communication for the company Helen Doron English, in whom I realize an audit of communication, hereby to be able to find the principal communication problems of the company. On the basis of this audit I created a strategy of internal communication on the basis of a unified campaign. Likewise, defining 5 principal publics, with which Helen Doron has had problems of communication and on the basis of the same strategy of campaign, to seek to solve these problems, managing this way to position this institution.
Tradicionalmente la comunicación, ha sido definida como una forma para transmitir mensajes por diferentes canales para alcanzar a una audiencia, sin embargo, con la globalización, la evolución de las culturas y el desarrollo de la web se ha creado el concepto de súper comunicación o comunicación 2.0 que engloba varios canales de comunicación virtual, donde todo ocurre en tiempo real y el consumo e intercambio de información se produce principalmente en la red. No obstante, la globalización viene acompañada con una pérdida de identidad cultural donde se pierde el concepto de comunicación, siendo esta la que da sentido y conexión a las manifestaciones sociales, en un mundo donde se ha perdido el pensamiento individual y hemos dado paso a la conciencia colectiva lo que nos permite dar un significado a los acontecimientos de la vida diaria. El objetivo de esta investigación es demonstrar la importancia de la comunicación como una ciencia, junto con los conceptos clave de comunicación organizacional, comunicación interna, comunicación externa y el uso de lobbying o cabildeo en la sociedad actual. Definiendo la importancia de la identidad, imagen y reputación como herramientas fundamentales para las empresas y organizaciones. Al igual que realizar una campaña de comunicación global para la empresa Helen Doron English, en la cual se realizo una auditoría de comunicación, para de esta manera poder encontrar los principales problemas comunicacionales que se encuentran en la misma. En base a esta auditoría se creo una estrategia de comunicación interna en base a una campaña unificada. Así mismo, se encontró 5 públicos externos principales, con los cuales Helen Doron ha tenido problemas de comunicación y en base a la misma estrategia de campaña se busco resolver estos problemas, logrando así posicionar esta institución en su medio

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Helen Doron English (Ecuador)
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Relaciones Públicas
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/6589
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openAccess
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