Gr?fica de funciones: funci?n cuadr?tica

 

Authors
Briones Cruz, Anibal Johnny
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

Implementar la Unidad Did?ctica Innovadora sobre el an?lisis pedag?gico de La Funci?n Cuadr?tica y su Gr?fica, cuyo objetivo es propiciar nuevas metodolog?as en el proceso de ense?anza-aprendizaje, abre nuevos retos en los paradigmas de la educaci?n actual y promueve su inmediata aplicaci?n, orientado principalmente a fortalecer la capacidad docente en sus pr?cticas diarias y aport?ndole actitudes y motivaci?n participativa y colaborativa al estudiante en las propuestas de problemas de contextos y promoviendo la creaci?n y uso constante de materiales manipulativos con el fin espec?fico de aprehender para si la noci?n clara del conocimiento matem?tico y su ejecuci?n productiva en la vida diaria.
Implementing the Innovative Didactic Unit on the pedagogical analysis of the Quadratic Function and its Graph, whose objective is to promote new methodologies in the teaching-learning process, opens new challenges in the paradigms of current education and promotes its immediate application, oriented mainly to strengthen the teaching capacity in their daily practices and contributing attitudes and participatory and collaborative motivation to the student in the proposals of problems of contexts and promoting the creation and constant use of manipulative materials with the specific purpose of apprehending for himself the clear notion of mathematical knowledge and its productive execution in daily life.
Azogues

Publication Year
2018
Language
Topic
Funci?n cuadr?tica
Grafica
Innovaci?n
Metodolog?a
Quadratic function
Graph
Innovation
Methodology
Repository
Repositorio Universidad Nacional de Educación
Get full text
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2059
Rights
openAccess
License