EL VALOR DE MARCA, UNA PERSPECTIVA CENTRADA EN EL CONSUMIDOR DE ALOJAMIENTO

 

Authors
Salazar Duque, Diego; Oña Yépez, Yessenia
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The present work is a review study about the brand value from a perspective centered on the consumer. Its objectivewas to determine the factors and dimensions of measurement that are required for the construction of brand valuewith applicability to the lodgings sector. For this research a methodology of qualitative character was consideredthrough documents and bibliographic records elaborated by diverse relevant authors in the subject, which served asa reference for the development in the hotel sector. As a result, variables and measures adaptable to the construction of brand value that could be useful for this type of organization were obtained.
El presente trabajo es un estudio de revisión sobre el valor de marca desde una perspectiva centrada en el consumidor su objetivo es identificar los factores y dimensiones de medición que se requieren para la construccióndel valor de marca con aplicación al sector de alojamiento. Para esta investigación se consideró una metodologíade carácter cualitativo a través de documentos y registros bibliográficos elaborados por diversos autores relevantes en el tema, los cuales sirvieron como referente para el desarrollo en el ámbito hotelero. Como resultante, seobtuvieron variables y mediciones adaptables a la construcción de valor de marca que pueden ser útiles para estetipo de organización.

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
Brand value, consumer, lodging, brand, hotel.
Valor de marca, consumidor, alojamiento, marca, hotel.
Repository
Revistas Universidad Tecnológica Equinoccial
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