Planificación estratégica para la empresa Termitex

 

Authors
Autor; Ibarra Domínguez, César Mauricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present research work has the purpose of carrying out a strategic planning of the company TERMITEX, which is dedicated to the provision of prewash and dyeing services. Tintore Termitex is a microenterprise with 9 years of experience in the city of Quito, Chillogallo Parish, is in full development, so that it can consolidate itself within the national market, it should focus on taking advantage of its great strengths that the company has. Reason why it is necessary to understand that to realize a strategic planning will allow him to obtain a long and medium term vision, this entails to reach the organizational objectives and to be able to reach the desired success. The main objective is to make a strategic approach that allows guaranteeing the control and development of the whole organization, through the application of strategies that help to generate more productivity, at the same time that the employees are efficient and effective with their activities. Allow a better economic performance and to be able to satisfy the needs of the clients, with product of quality, competitive prices and with personalized service. The clothing laundries sector in the largest cities in Ecuador has been growing rapidly, generating a great demand in the citizenship due to the hectic life of the people. The problem of the high demand for prewash and dyeing of clothes in the south of Quito is worrisome since it is not a requirement but a necessity. One of the fundamental reasons is that there is a great demand for dissatisfied customers, since not all people have the time to carry out those activities, so they are looking for companies that provide prewash and dyeing services, with quality and efficiency in the care of his clothes.
El presente trabajo de investigación, tiene la finalidad de realizar una planificación estratégica de la empresa TERMITEX, la cual está dedica a la prestación de servicios de prelavado y tinturado de ropa. Tintorería Termitex es una microempresa con 9 años de experiencia en la ciudad Quito, Parroquia Chillogallo, se encuentra en pleno desarrollo, para que pueda consolidarse dentro del mercado nacional, se debe enfocar en aprovechar sus grandes fortalezas con las que cuenta la empresa. Razón por la cual se debe comprender que realizar una planificación estratégica le permitirá obtener una visión a largo y mediano plazo, esto conlleva alcanzar los objetivos organizacionales y poder lograr llegar al éxito deseado. El objetivo principal es realizar un direccionamiento estratégico lo que permita garantizar el control y desarrollo de toda la organización, mediante la aplicación de estrategias que ayuden a generar más productividad y al mismo tiempo que los empleados sean eficientes y eficaces en sus actividades, mismo que permitirá un mejor rendimiento económico y poder satisfacer las necesidades de los clientes, con producto de calidad, precios competitivos y con servicio personalizado. El sector de las lavanderías de ropa en las ciudades más grandes del Ecuador, ha venido creciendo rápidamente generando una gran demanda en la ciudadanía debido al agitado ritmo de vida de las personas. La problemática de la alta demanda de prelavado y tinturado de ropa en el sur de Quito, es preocupante ya que no es un requerimiento sino una necesidad. Una de las razones fundamentales, está dado que existe una gran demanda de clientes insatisfechos, ya que no todas las personas tienen el tiempo para realizar aquellas actividades, por lo que buscan empresas que presten servicios en prelavado y tinturado de ropa, con calidad y eficiencia en el cuidado de sus prendas.

Publication Year
2017
Language
Topic
Plan de Negocios
Gestión de Empresas
Repository
Repositorio
Get full text
http://hdl.handle.net/123456789/55
Rights
openAccess
License