Estrategias de Marketing y su participación de mercado para la empresa de confites Madavel de la parroquia La Magdalena, año 2019

 

Authors
Murillo Verdezoto, Norma Elizabeth; Mejía Ortiz, Dennis Maria
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present research work was carried out with the purpose of creating a marketing strategy that will help strengthen the market share of the Madavel Confectionery company of the Magdalena Canton Chimbo parish, which is located in the market for 8 years but that It has not yet expanded in its entirety. Confites Madavel, has not maintained publicity to publicize its microenterprise and generate possession in the minds of consumers why its business has not acquired participation in the market nor has it managed to differentiate itself from competition, for this an exploratory methodology was used since we allowed to have a clearer vision of the current situation, in turn the bibliographic research supported with strategic tools through information from reliable sources that they provided with important data for the strengthening of research. With the research instruments such as consumer surveys as well as the interview with the small business owner, they strengthened the ideas of the strategies for proposing the proposal, which will be very helpful for Madavel Confites. I managed to increase their participation in the market and generate possession in the minds of the clients in such a way that this increases their profitability and makes every day more competitive. Keywords: market share, advertising, positioning, strengthening, differentiation
El presente trabajo de investigación se realizó con la finalidad de crear estrategias de marketing que ayuden al fortalecimiento de la participación del mercado de la empresa de Confites “Madavel” de la parroquia la Magdalena cantón Chimbo la misma que se encuentra en el mercado 8 años pero que aún no ha logrado expandirse en su totalidad. Confites “Madavel” no ha mantenido publicidad para dar a conocer su microempresa y generar posicionamiento en la mente de los consumidores motivo por el cual su negocio no ha adquirido participación dentro del mercado ni ha logrado diferenciarse de la competencia; para esto se utilizó una metodología exploratoria ya que nos permitió tener una visión más clara de la situación actual, a su vez la investigación bibliográfica ayudado con herramientas estratégicas a generar información de fuentes confiables mismas que aportaron con datos importantes para el fortalecimiento de la investigación. Con los instrumentos de la investigación aplicados tanto las encuestas a los consumidores como la entrevista al propietario de la microempresa fortalecieron las ideas de las estrategias para el planteamiento de la propuesta la misma que será de gran ayuda para que la microempresa de confites “Madavel” logre aumentar su participación de mercado y genere posicionamiento en la mente de los consumidores de tal manera que esto incremente su rentabilidad y haga que cada día se más competitiva. Palabras Claves: Participación de mercado, publicidad, posicionamiento, fortalecimiento, diferenciación.

Publication Year
2020
Language
spa
Topic
MARKETING
ESTRATEGIAS DE MARKETING
PARTICIPACIÓN DE MERCADO
EMPRESA
CONFITES MADAVEL
PARROQUIA LA MAGDALENA
AÑO 2019
Repository
Repositorio Universidad Estatal de Bolivar
Get full text
http://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/3438
Rights
openAccess
License