Plan de exportación para la empresa "Deltex" del Cantón Otavalo

 

Authors
Quiranza, Lenin S.; Quilca, Mario M.
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present work is the result of research from the authors, who focused on helping the growth of the company “Delltex” of the textile industry, raise the design of an export plan for the marketing of the company's “Delltex” blankets of the Canton Otavalo, resulting in the export of their products to the country of the United States, where the target market of New York, this export will be carried out under all of the parameters that requires a successful exportation. The purpose of the research is to identify the star product of the company, which has all the quality standards demanded by the market, so as to be able to compete in the international market and achieve an acceptance on the side of the consumer. In addtion, with the present investigation it will provide to the company the right application of each export process and the effective management of export documents, so that the company can expand its products into new markets, in order to generate an increase in the utility and the growth of the company's image. During the investigation, it succeeded in structuring three chapters, Chapter I sets the theoretical framework, in Chapter II describes everything related to the methodological framework and chapter III refers to the lifting of information, presentation and analysis of the results obtained during the present investigation.
El presente trabajo es fruto de la investigación de los autores, quienes enfocados en ayudar al crecimiento de la empresa “Delltex” de la industria textil, plantean el diseño de un plan de exportación para la comercialización de cobijas de la empresa “Delltex” del cantón Otavalo, dando como resultado la exportación de sus productos al país de los Estados Unidos, en donde se encuentra el mercado meta de New York, esta exportación será realizada bajo todos los parámetros que exige una exitosa exportación. El propósito de la investigación es identificar el producto estrella de la empresa, el cual cuente con todas las normas de calidad que exige el mercado, para así poder competir en el mercado internacional y lograr una aceptación por parte del consumidor. Con la presente investigación se logrará facilitar a la empresa la adecuada aplicación de cada proceso de exportación y el eficaz manejo de los documentos de exportación, para que así la empresa pueda expandir sus productos hacia nuevos mercados, generar un incremento en la utilidad y el crecimiento de la imagen de la empresa. Durante la investigación se logró estructurar tres capítulos, en el capítulo I se establece el marco teórico, en el capítulo II se describe todo lo relacionado con el marco metodológico y el capítulo III hace referencia al levantamiento de información, presentación y análisis de los resultados que se obtuvieron en la investigación.
Universidad de Otavalo

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Exportación
Otavalo
Exportación para la empresa
Repository
Repositorio Universidad de Otavalo
Get full text
http://repositorio.uotavalo.edu.ec/handle/52000/201
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/