Campaña de Mercadeo Social "Transforma la Norma microagresiones-macroimpactos"

 

Authors
Ortiz Andrade, Andrea Fernanda; Tejada Grijalva, Nicole Soraya
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present integrative project, constitutes the development of a educommunication campaign framed from the concepts of: social marketing, marketing of cause and social responsibility; therefore, it seeks to raise awareness and visibility about Verbal Gender Microagressions (V.G.M.) V.G.M. are a way of perpetuating discriminatory and sexist stereotypes, through the use of derogatory words and phrases. The application of these concepts led to the proposal of 'Transforma La Norma- Microagresiones Macroimpactos' campaign; that is generated from a theme, contains a target audience and is divided into stages of expectation, information and recall. This campaign has been developed based on a research carried out within the national and international theoretical framework the same which has four integrative approaches: psychological-sociocultural, linguistic-oral tradition, legal-legislative and anthropological-ethnographic. In addition, 'Transforma La Norma- Microagresiones Macroimpactos' has created a palpable reach with the target audience and seeks to remain in execution under the development of “Proyecto de Consejos Permanentes para la NoViolencia Activa,” from La Comunidad para el Desarrollo Humano Ecuador, an allied non governmental organization to this social campaign.
El presente proyecto integrador, constituye el desarrollo de una campaña de educomunicación enmarcada desde los conceptos de: mercadeo social, mercadeo de causa y responsabilidad social; de forma que, se busca concientizar y visibilizar a las microagresiones verbales de género (M.V.G.). Las M.V.G. conforman una vía de perpetuación de estereotipos discriminatorios y sexistas, a través del uso cotidiano de palabras y frases derogatorias. La aplicación de dichos conceptos generó el planteamiento de la campaña ‘Transforma La Norma- Microagresiones Macroimpactos’, la misma que se genera desde una temática; contiene un público objetivo y está divida en etapas de expectativa, informativa y recordación. Dicha campaña se ha desarrollado en base a la investigación realizada dentro del marco teórico nacional e internacional, el mismo que cuenta con cuatro enfoques integradores: psicológico-sociocultural, lingüístico-tradición oral, jurídico-legislativo y antropológico-etnográfico. Adicionalmente, ‘Transforma La Norma-Microagresiones Macroimpactos’ ha creado un alcance palpable con el público objetivo y busca permanecer en ejecución bajo el desarrollo del “Proyecto de Consejos Permanentes para la NoViolencia Activa,” de La Comunidad para el Desarrollo Humano Ecuador, organización no gubernamental aliada a la presente campaña.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Campañas Publicitarias
Discriminación
Aspectos Sociales
Responsabilidad Social
CIENCIAS SOCIALES
MARKETING
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/6591
Rights
openAccess
License